Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Internet Marketing for....everyone (μέρος 1)!!!

Guest Post από τον καθηγητή Marketing και Technology κ. Ηλία Αραβαντινό


Η δυναμικότητα των κοινωνικών δικτύων, ο αισθηματικός τρόπος δικτύωσης αλλά και η προτίμηση σε μερικά προϊόντα βάση της εμπειρίας κατά την online αγορά είναι μερικά από στοιχεία που προβληματίζουν oποιονδήποτε Marketing Manager ή Digital Media Director στο σχεδιασμό καμπάνιας ή νέων προωθητικών λύσεων για τα προιόντα τους.


Back to the basics, λοιπόν. Η καρδιά ενός σημερινού Marketing Plan είναι η έξυπνη προσέγγιση στο κομμάτι του Internet Marketing και πως αυτό με ποσοτικά KPIs μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Έτσι, ένα Internet Marketing Plan αποτελείται από τα 7 παρακάτω τμήματα:



  • Customer Relationships, ποια είναι η σχέση σας με τους πελάτες σας, πως να τη χτίσετε; δημιουργήστε στοχευμένα προγράμματα που τους ανταμοίβετε για τις αγορές τους και για την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν. Πολλοί πελάτες γνωρίζουν την μάρκα αλλά ποτέ δεν ψωνίζουν ενώ άλλοι σας ερωτεύονται! Στόχος είναι να τους κρατάμε ενεργούς και με ενδιαφέρον γύρω από την μάρκα.
  • Product, έχετε προσδιορίσει το προιόν ή την υπηρεσία σας; Ειδικά στο Internet χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια χαρακτηρισμού του προιόντος με περισσότερη πληροφορία, διαδραστικότητα αλλά και πολυμέσα εαν χρειαστεί. Είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες σας, πως το ξέρετε, πως τους παρακολoυθείτε;
  • Pricing, πόσο τελικά πρέπει να κοστολογήσετε το προιόν σας; Καθημερινή κοστολόγηση, δυναμική κοστολόγηση με βάση τις παραμέτρους της αγοράς, τιμές κόστους-κέρδους, είναι ανταγωνιστικές; υπάρχει πληθώρα επιλογών με αποτέλεσμα και το plan σας να είναι δυναμικό, εποχιακό και συνεχές.
  • Communication, πως επικοινωνείτε το προιόν προς τον πελάτη; website, banner ads, δυναμική τοποθέτηση των ads, μαζικά emails, social media campaigns,κά. Προτείνουμε έξι βήματα – αναγνώριση κατηγορίας πελατών, αντικείμενο επικοινωνίας, σχεδιασμός media plan, δημιουργία μηνύματος, εκτέλεση καμπάνιας, αξιολόγηση της επίδρασης της καμπάνιας (by click, monitoring, twitter followers).


    Συνεχίζεται…

    (O κ. Αραβαντινός είναι καθηγητής Marketing και Technology στο City Unity College. Επιπλέον, δραστηριοποιείται επαγγελματικά ως Επιχειρησιακός Σύμβουλος Πληροφορικής και Μάρκετινγκ. Η αυθεντική δημοσίευση του άρθρου βρίσκεται εδώ )



    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου